מירוצי אספלט

עודכן ב- 16/02/2015, 17:26
מירוצי אספלט הם מילה נרדפת לאקשן מרהיב ואדרנלין מטורף. מה מצבנו לעומת העולם? איך תהפכו את המכונית הפרטית לרכב מירוץ ואיפה אפשר לראות מירוצים בארץ? פול גז וכבר מתחילים.
מירוצי אספלט מקצועניים בעולם

מירוצי אספלט בישראל

בגדול, סצנת הספורט המוטורי בישראל קיימת, אולם לא תמיד באופן חוקי. המירוצים שנערכים בדרך כלל על משטחי אספלט באזורים פתוחים כמו מנחתים וכבישים נטושים, אינם מתקיימים במסגרת מסודרת, מה שפוגע באיכות החוויה של המשתתפים והצופים. ישראל אירחה עד כה מספר מירוצי ראווה, אך ליגות ישראליות של מירוצים בסדר גודל בינלאומי הן עדיין בגדר חלום שהעוסקים בתחום מנסים להטמיע בחברה.

לקבלת הצעת מחיר ממומחה בתחום:

איפה אפשר לראות מירוצי אספלט בישראל?

מאחר ומבחינה חוקית ישראל לא מפותחת יתר על המידה, לא פשוט למצוא מירוצים המתקיימים באופן סדיר. עם זאת, כן אפשר למצוא מירוצים שמתקיימים בזכות עצימת עיניים של הרשויות. למשל, מירוצי אספלט לקטנועים ואופנועים בקטגוריית 50 סמ"ק, מירוצי ראלי בצפון ודרום הארץ ומירוצי קארטינג אותם ניתן לראות באופן חוקי במגוון אתרים בישראל. אי אפשר להשוות את חווית מירוצי הפורמולה, הטורינג או הדראג לסצנה הישראלית, אך מי שמחפש הרפתקה שונה, ימצא אותה כאן. מי שממש סקרן יכול לחפש אתרים או פורומים מחתרתיים ולהגיע לצפות או כמובן להשתתף.

מטרנטה לרכב מירוץ

תופעת המכוניות המשופרות קיימת גם בישראל. בעוד שבחו"ל אפשר לבצע לרכב פרטי הסבה למכונית מירוץ באופן חוקי, בישראל המצב כאמור יותר נוקשה. השיפורים כוללים בדרך כלל קודם כל שינוי צמיגים לעוצמתיים, רחבים ומאסיביים יותר, שדרוג מערכות הפליטה וביצועי המנוע המאפשרים לנהגים להתחרות במהירות עצומה של 250 קמ"ש. במכוניות מירוץ אמיתיות לדוגמא, אחד המאפיינים הבולטים ביותר הוא הגלגלים הפתוחים שמתלבשים על החלק החיצוני של המכונית.

לא רק כלי רכב משפחתיים יכולים להפוך למכוניות מירוץ. אופנועים משופרים נמצאים במגמת עלייה בעולם, במיוחד אופנועי שטח שמתחרים במירוצי אספלט וזקוקים להחלפת הצמיגים ושדרוג מערכות המתלים. בכל מקרה, רצוי לדעת שמדובר בספורט מאתגר ומרתק, אך גם מסוכן. מירוצי אספלט שנערכים על כבישים פתוחים ולא מוסדרים ידועים בתאונות שפוגעות במשתתפים, בקהל או בעוברי אורח שנקלעו לזירה.