ניהול קריירה

עודכן ב- 09/01/2014, 18:19
הקריירה שלנו היא חלק גדול מחיינו. לכן חשוב לתכנן אותה ולנהל אותה כך שתתבלט מעל כולם, ותזכה לתפקיד שמגיע לך. קראו עוד על הכוונת חייכם למקום עליו אתם חולמים
כל מקצוע יכול להעזר בניהול קריירה

ניהול קריירה זה החלק החשוב ביותר בסביבת העבודה המודרנית. שכן כיום כבר לא מספיק להיות מקצועיים ומיומנים בתחום העיסוק. ללא הליך מסודר של ניהול קריירה קשה מאוד להתקדם כיום ולהתלבט מעל כל המתחרים והמחויבויות.

לקבלת הצעת מחיר ממומחה בתחום:

תכנון אסטרטגי מהו?

הניהול הוא למעשה תיכנון ברמה אסטרטגית בשילוב עם חידוד השאיפה מבחינה מקצועית. ככל שתקדימו לבצע תהליך של ניהול קריירה כך הקריירה שלכם תתקדם בצורה יעילה יותר. הכלכלה הגלובאלית מחייבת אותנו לבצע ניהול קריירה אם ברצוננו לשרוד, להתבלט ולעסוק בעבודה שאנחנו מאושרים בה.

באמצעות ניהול קריירה ניתן להבין מול מי צריך ליצור קשרים על מנת לקבל את הקידום וכיצד יש לקבל החלטות מקצועיות. הקריירה המודרנית הרבה יותר קשה ומורכבת לתמרון ביחס לשנים עברו- ככל שהעולם מתכווץ והולך מבחינת קשרי הגומלין בין המדינות השונות, כך יש צורך רב יותר לנהל את הקריירה בצורה מושכלת יותר.

שוק העבודה המורכב של ימינו מחייב את העובדים לבצע ניהול קריירה בצורה מקצועית. על מנת לבצע ניהול קריירה מקצועי יש להיעזר בגורמים מקצועיים. ניהול קריירה זה למעשה למפות את ייעדינו לטווח הבינוני והארוך. ניהול קריירה זה גם היכולת לזהות נקודות תורפה ולעמול על תיקונן. הדרישות המקצועיות משתנות כל העת ולכן רק הליך מסודר של ניהול ובקרה של הקריירה יכול להבטיח הן את ההישרדות והן את ההתקדמות של הפרט אל מול המערכת הגדולה, ולעיתים המסואבת שניצבת לפניו.

גם למנהל הבכיר וגם לזוטר

גם מי שכבר נמנה על הדרג הניהולי, יודע כי ניהול קריירה זה דבר הכרחי. יתרה מכך, ניהול קריירה הופך הכרחי יותר ככל שמתקדמים במעלה סולם הקריירה. ניהול קריירה זה למעשה להבין את הפוליטיקה שמאחורי השיקולים השונים של המנהלים. ככל שמתקדמים במעלה הפירמידה, כך יש פחות מקום לכולם, ולכן חשוב לתכנן את מהלכייך בחכמה.

מי שמבצע את הניהול בצורה חכמה יכול לתמרן ולהגיע בפרק זמן קצר יותר לעמדות ניהול בכירות יותר. המאבק על כל תפקיד שמתפנה נהיה קשה יותר ויותר. גם דרישות הסף הולכות ועולות. לכן חשוב כל הזמן להישאר בפוקוס ולהקפיד לרכוש ידע שיהווה יתרון ביחס למתחרים. מי שינהג בתבונה ישיג בסופו של דבר את המשרה או את התפקיד הבא.